Jenerasyon teorisine göre X, Y ve Z kuşaklarının bir arada yaşadığı bu dijital çağda teknoloji ile büyüyen Z kuşağı öğrencileri ile iletişim ve işbirliği gittikçe zorlaşmaktadır. X ve Y kuşağından olan öğretmenler ile yaratıcı, öz güveni yüksek ve işbirliğinden ziyade bireyse çalışmaya yönelen Z kuşağı öğrencileri arasında kuşak çatışması kaçınılmazdır . Teknolojinin hızla ilerlemesi ve öğrencilerin iş birliğinen uzak bireysel etkinliklere yönelmesi 21.yy becerileri kazanılması açısından sorunlar oluşturmaktadır. Ortak geçmişi unutmaya yüz tutmuş, tarihini, yaşadığı bölgeyi ve ülkeyi tanımayan, gelenek ve göreneklerinden uzak bir nesil yetişmektedir. Öğretmen ve öğrenci arasında ki bilişsel ve beceri farkları gün geçtikçe artmaktadır.
Bu projemiz de kuşak farkının dezavantajlarından minumum seviyede etkilenmek ve 21.yy becerilerine sahip öğrenciler yetiştirebilmek için x, y ve z kuşaklarının ortak paydalarda (yaşam alanı,tarih,kültür,vatan vb.) birleştirmek üzere çalışılacaktır.
Öğrenciler;
*X - Y kuşağı öğretmenleri ile Z kuşağı öğrencileri arasındaki dezavantajları avantaja dönüştürülmeye çalışılır.
*Z kuşağı öğrencilerini bireysellikten işbirliğine yöneltir.
*21.yy becerilerini kazanır
*Yaşadığı çevrenin tarihi, kültürel, sosyal, coğrafi ve geleneksel özelliklerini araştırarak özümser.
*Araştırma yapmanın yöntem ve tekniklerini uygulayarak öğrenir.
*Üst düzey bilişsel beceriler kazanır.
*Sosyal iletişim, gözlem yapma, veri kaydetme ve sunum becerileri gelişir.
*Grup ile çalışma yetisi gelişir.
*Kültürel bilgi birikimleri artar.
*Kendi yörelerinin yanında ülkemizin birçok şehrinin, yöresinin kültürel özelliklerini ve hikayelerini öğrenir.
*Ülkemizin bir çok yöresinin birbirleri ile benzer ve farklı yönlerini öğrenir.
*Ortak tarih bilinci oluşur.
*Başka şehirlerde yaşayan bireyler ile bilgi paylaşmanın yanında duygular da paylaşılarak ortak hissiyat oluşur.
ARALIK2018
Projede yer alacaklar okullar ve öğrenciler belirlenerek proje tanıtımı yapılır.Proje de yer alan okullar okullarının tanıtımını yaparak sisteme yükler.
Ocak2019
Ortaklar kendi yöresinin tarihini, adını nereden-nasıl aldığını araştırarak video, pano vs hazırlayarak sisteme yükler.
Şubat
Okullar kendi yörelerinin gelenek ve göreneklerini,halkoyunlarını,yemek ve kıyafetlerini araştırır,tanıtıcı etkinlik ile sergiler ve dokümanları sisteme yükler.
Mart
Okullar kendi yörelerine ait tanınmış kişi(yazar,şair,savaş kahramanı,oyuncu vs) ve eserleri araştırarak etkinlik ve dokümanları sisteme yükler. Var ise efsane,şiir,türkü vs sahnelenerek paylaşılır.
Nisan
Ortak okullar yörelerinin coğrafi özelliklerini araştırır ve sunar.
Mayıs
Ortak her okul yörelerinin turizm değeri taşıyan yapı ve bölgelerini araştırarak tanıtır.
Haziran
Ortak her okul tüm araştırma verilerine göre yörelerinin hikayesini yazarak anlatır, tanıtım afiş ve filmi hazırlar ve ortak film hazırlanır.
*Öğrenciler yaşadıkları bölgeler hakkında bilmedikleri birçok olguya araştırma ve gözlem yoluyla ulaşarak özgüven artması ve bilişsel becerilerinde gelişme.
*İşbirlikçi öğrenme yaşantıları geçirerek önemini anlayacaklar.
*Araştırıp gözlem yapma, veri kaydetme, sonuca giden farklı yolları düşünme ve sunum yapma becerileri gelişecek.
*Projeye dahil olan herkes kendi yörelerinin yanında bir çok yöreyi tanıyacak.
*Ülkemizin her karış toprağında ayrı bir hikaye olduğunu yaşayarak öğreneceğiz.
*Ortak tarihe ve kültüre sahip olduğu birçok tanımadıkları birey olduğunun farkına vardıkça ortak vatan bilinci gelişecektir.
*Proje sonunda oluşturulacak ortak filmde ülkemizin dört bir yanında yaşayan vatandaşlar arasında bir gönül bağı kurulacaktır.